Coaching volwassenen

Iedereen heefft weleens een periode dat je minder lekker in je vel zit. Een  aantal gesprekken met een coach kan dan helpen. In het eerste kennismakingsgesprek (die vrijblijvend is), kijken we samen naar de vraag en begeleidingsvorm die het beste bij jou past. In de intake die volgt krijgen we nog duidelijker wat de vraag is. Afhankelijk van deze vraag, krijg je een advies op maat.

Aanleiding om een afspraak te maken kunnen zijn:
•Optimaal leren presteren op het gebied van sport en/of werk
•Jouw talenten en kwaliteiten willen ontdekken
•Depressie en/of een burn-out
•Beter leren omgaan met stress/emoties. Last van angstklachten, veel boosheid of verdriet.
•Jezelf willen ontwikkelen (SQ, EQ, IQ, FQ)

Leerkrachten

Als Leerkracht sta je soms onder grote druk. Enerzijds de eisen waaraan je moet voldoen vanuit de school, anderzijds de mogelijkheden die er zijn binnen de klas. Daarnaast heb je te maken met jouw eigen draagkracht. Deze draagkracht moet in balans zijn met jouw draaglast, wil je met energie voor de klas blijven staan.

Mocht daar een disbalans in ontstaan zijn, dan is het zaak om deze weer onder controle te krijgen. Anders dan met kantoorwerk, heeft jouw balans namelijk veel invloed op de kinderen/jongeren die je begeleidt.

De coaching is gericht om jouw kracht weer naar voren te laten komen. In een kennismakingsgesprek, kijken we naar jouw vraag en de beste manier om dit te begeleiden.

Er kan gekozen worden voor verschillende vormen van begeleiding of een combinatie van de mogelijkheden.
•Wandelcoaching en/of hartcoherentie traininig
•Actieve begeleiding gericht op wisselwerking in de groep. Dit is mogelijk inclusief observatie in de klas
•Begeleiding in combinatie met gesprekken met directie en/ of een ouder.

In overleg zijn er verschillende mogelijkheden. Je krijgt hierbij een advies op maat.

Wandelcoaching

Wandelen is een vorm van begeleiden die veel voordelen heeft. Uit onderzoek blijkt dat een wandeling in de natuur helpt depressie te bestrijden en het zelfvertrouwen te herstellen. Naast de natuur, zorgt fysieke inspanning voor meer rust en ontspanning in je lichaam, kun je jezelf beter concentreren en zal stress verminderen.

Afhankelijk van de wensen en doelen is het ook mogelijk om hardlopen binnen de training op te nemen.

HearthMath hartcoherentie training

De optimale fysiologische balans in je lichaam wordt hartcoherentie genoemd. De technologie die hierbij wordt gebruikt is gebaseerd op onderzoek van het HearthMath instituut in de Verenigde Staten. Bij de training maak ik gebruik van biofeedback apparatuur, waar jij 'live' kunt zien hoe gedachten en emoties jouw hart en zenuwstelsel beïnvloeden. Het werkt als een spiegel voor onze emotionele gesteldheid. Je zult ervaren en zien dat negatieve emoties, zoals woede of frustratie, invloed hebben op het welzijn van jouw lichaam.

Het doel van de training is, om te leren hoe je deze innerlijke staat kunt beïnvloeden, waardoor je meer rust ervaart in je leven. Hierdoor kun je beter omgaan met de dagelijkse stress in je leven.

Neem voor meer informatie over de mogelijkheden vrijblijvend contact met mij op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.