• hartkracht 2016 003
  • rennen
  • hartkracht 2016 005
  • hartkracht 2016 004
  • hartkracht 2016 002

Wat is hartcoherentie

De optimale fysiologische balans in je lichaam wordt hartcoherentie genoemd. De technologie die hierbij wordt gebruikt is gebaseerd op onderzoek van het HearthMath instituut in de Verenigde Staten. Bij de training maak je gebruik van biofeedback apparatuur, waar je 'live' kunt zien hoe gedachten en emoties jouw hart en zenuwstelsel beïnvloeden. Het werkt als een spiegel voor onze emotionele gesteldheid. Je zult ervaren en zien dat negatieve emoties, zoals woede of frustratie, invloed hebben op het welzijn van jouw lichaam.

Het doel van de training is, om te leren hoe je deze innerlijke staat kunt beïnvloeden, waardoor je meer rust ervaart in je leven. Hierdoor kun je beter omgaan met de dagelijkse stress in je leven.

De hele training omvat 5 sessies van een uur. De eerste 4 trainingen zullen met een tussenpose van ongeveer 2 weken plaatsvinden. De laatste training is na ongeveer 2 maanden. De hartcoherentie methode is wetenschappelijk aangetoond. Het kost weinig tijdsinspanning en je hebt de rest van je leven veel profijt van deze training.

Wil je er meer over weten over de achtergronden van hartcoherentie, dan kun je kijken op de volgende website: www.hearthmathbenelux.com


Na afloop van deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je kunt stress (negatieve emoties) direct, zichtbaar en voelbaar, neutraliseren waardoor de aanmaak van schadelijke stresshormonen (cortisol) direct stopt;

  • Je kunt negatieve energie transformeren in positieve energie;

  • Je weet het 'lekken' van energie te voorkomen, zodat je jezelf aan het einde van de dag niet uitgeput voelt; 

  • Je bent in staat om creatieve oplossingen te bedenken, zodat je projecten en andere (sport)activiteiten tot een beter einde brengt; 

  • Je bent in staat op het moment energie te generen door het activeren van jouw hartcoherentie.

Doelgroep

De training is voor iedereen die beter wil leren ontspannen en omgaan met werkdruk. Rustiger en energieker wil worden en meer in balans wil raken. Zijn vitaliteit, creativiteit en flexibiliteit wil verhogen en zijn prestaties wil verbeteren.